Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Mia - 26 mars 2010 22:34

går i kors

  

är det dags att sova då?

Godnatt

Av Mia - 26 mars 2010 21:57

år kvar

tills Tinus är 18 Kasper 17 Adde 15 och Viggo 13

(Vad trodde ni, min mamma läser här ;)

Fasiken tiden går för fort

Jag flyttade hemifrån när jag var 16

isåfall är det 4-5 år kvar

Sen får man bara kramas

när dom är sjuka

och vill bli ompysslade av mamma

Ingen större skillnad mot nu med andra ord

Men det går fort

Tinus har bestämt vad han ska plugga på gymnasiet och diskuterar världsläget

Kasper och hans kompisar gör låtsascigg och säger att dom ska "hänga på stan" när dom ses

Adde pratar om när han ska skaffa flickvän

Men än så länge är dom mina

gosapor,troll,monster och

älskade skitungar

Jag ska försöka komma ihåg det

även när finnarna frodas

och hormonerna sprutar ur öronen på dom

Dom kommer alltid vara mina små grisar



Av Mia - 26 mars 2010 15:39

Viggo har börjat kolla på vanliga barnprogram

utan att skrika

Ja vanliga i den meningen att dom är otecknade

och inte överdrivet hysteriska

och faktiskt helt ok att ha på i bakgrunden

Helt underbart m.a.o

Vet inte när det hände

men hans skratt när han kollade på

2 dryga tvillingar på en lyxkryssare

är obetalbart

I en vacker värld finns det andra kanaler än Disney XD

så man kan inte annat än hoppas

En annan sak som förgyllde dagen för prinsen

var att åka rullstol

snabbt över kullerstenarna

Alla går vi igång på olika saker

och det var hans grej

Kullerstenar och citadon

It`s a wild life baby

Av Mia - 26 mars 2010 13:56

en mirakelkur från himlen

Hostan ska dämpas

och snart

mycket snart

ska folk slippa ta omvägar

pga av rädslan att bli nerhostade och bacillnedstänkta

när jag möter dom

  

Har tagit en dos nu

och det som hänt 

är att jag hostar lika mycket

men armarna och näsan

är bortdomnade

Något som blev lite fel?


Av Mia - 26 mars 2010 11:59

På blomsterproblemet

köp snittblommor, dom är inte gjora för att överleva

Tvinga in våren 

och låtsas att det kommer hålla

mer än 3 dagar


  

Av Mia - 26 mars 2010 11:53

blommördare

Det finns inte en växt som överlever i min vård

Kaktusar

Garderobsblommor

och svärmorstungor

I`ll kill them all

Snabbt och skoningslöst

Det är nästan så 

att om jag försöker ta hand om dom

så dör dom snabbare

Men det finns en sak som jag är en jäkel på att odla

det växer som aldrig förr


   

Har jag gröna fingrar eller vad?

Av Mia - 26 mars 2010 08:37

och således den obligatoriska

tacokvällen

Trodde jag ja

Kasper ska på fest

och Tinus och Adde bestämde i morse

att pizza och bio var deras grej

På egen hand

Draktränaren har tydligen premiär ikväll



Det är till att vara om sig och kring sig

Så här sitter vi stofiler

som alltid suckar över den eviga fredagsrätten

och undrar

vad fasiken vi ska äta ikväll?




Av Mia - 26 mars 2010 08:27

men jag börjar gilla morgonen med ungarna

Efter 11 år

känns det som det finns en rutin

Det gäller att skynda långsamt

Alla vaknar med gott humör

Vi äter frukost 

tillsammans

med tända ljus

Väskor packas och tänder borstas

Det pratas och busas

Det är en skön timme

då allt fokus ligger på ungarna

Lugnt men aktivt

Det är den timmen på dagen

då världen utanför kan vänta

Godmorgon


Tidigare månad - Senare månad

Om Viggos mamma

Här är jag-Viggos mamma.
Är även mamma till Tinus Kasper och Adrian, dom är inte bortglömda.
Bara mindre dramatiska i sin framtoning.
Jag har världens bästa ungar
Kaxiga Bråkiga Busiga Kärleksfulla
Som alla barn
Ändå är dom bäst
Märkligt
Välkomna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Länkar

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards