Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Mia - 28 mars 2010 22:22

och sen finns det riktiga I-landsproblem

Jag har ett sånt

Nämligen vår balkong

Man skulle kunna kalla det balkongångest

Förra sommaren hade vi 1500 kvm gräsmatta

det var inte bara ett I-landsproblem

utan det var ett extremt jäkla ångestskapande grönt schabrakeländesproblem

Jag är kort och gott ingen gräsmatte och rabattälskare

Jag föredrar sten eller betong eller helt enkelt asfalt

En grop går också bra

Men inget som är grönt, blommar eller måste klippas

Den här sommaren har vi en balkong

på 7 X 1,5 meter

10,5 kvm balkong

Ja då borde allt vara frid och fröjd

Men vad i hellsefyr gör man med 10,5 kvm betongbalkong?


Av Mia - 28 mars 2010 17:55

men det leder bara till en sak

sockerhöga ungar

vilket i sin tur

leder till två saker

Ungar som går lös i två dm djupa vattenpölar

när dom har vårskor på sig

samt ungar som gör allt

för att driva sin arma moder

till vansinne.

Det blev alltså brunch på

Cafè vi 3


  

Ägg

Bacon

Amerikanska pannkakor

Bröd

Frukt

Juice

Nutella

Det var meningen att Nutellan skulle vara ett tillbehör

Ungarna ansåg det vara en egen rätt

den godaste rätten

huvudrätten helt enkelt.

Vi var inte riktigt överens.

Det blev även en tur på stan

Lite vagnsrally för Viggo

      

Sen BR, Game och Åhlens

hade det varit vardag

hade även Djurmagazinet och Kuckelikana förärats ett besök

så är vår affärsrunda

iallafall när Adde är med.

Nu är det tvagning, nagelklippning och allt annat som sker

på söndagarna

Det är då man tackar sin lyckliga stjärna

att det finns två badrum


  

Av Mia - 28 mars 2010 17:47

för ungarna

att påskharen

  

inte finns ?

Av Mia - 28 mars 2010 14:01

som denna?

Alldeles långtråkig

grå

dötrist

och alldeles, alldeles

underbar...

eller inte?

Vad fasiken hittar man på

en grå söndag?

Barnen röstar på att besöka mormor och morfar

men karln jobbar så bilen är borta

och körkortet likaså

Både jag och ungarna spyr snart på att städa.

Gissar att det blir ett snabbvarv på stan

en fika

och sen alla bestyr innan måndagen börjar igen

Jag behöver ramar

men jag är snål.

Det är ingen bra kombo.

Ramar är nämligen av någon anledning

svindyra

Lite trä och lite glas

179:-

Va?

Åh jag längtar tills IKEA öppnar

där kostar en ram 40:-

Betydligt mycket mer min stil.

Oj nu läste ungarna över axeln

Gå på stan?

Tänk vad lätt det är att göra dom nöjda

ibland

Hasta la Vista baby


Tidigare månad - Senare månad

Om Viggos mamma

Här är jag-Viggos mamma.
Är även mamma till Tinus Kasper och Adrian, dom är inte bortglömda.
Bara mindre dramatiska i sin framtoning.
Jag har världens bästa ungar
Kaxiga Bråkiga Busiga Kärleksfulla
Som alla barn
Ändå är dom bäst
Märkligt
Välkomna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Länkar

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards