Alla inlägg den 29 mars 2010

Av Mia - 29 mars 2010 18:39

jag funderar allvarligt på skräpmat idag också

på en måndag

Mina ungar kommer nog sluta som terrorister

eller vadå sluta

dom är redan där

Jag är av åsikten att det stora gula M:et

inte är särskillt gott

ändå är jag sugen på det

Det är DITT fel Anna

Vi kommer antagligen inte ens gå dit

utan åka bil

Fan jag leder dom i fördärvet

Av Mia - 29 mars 2010 15:33

Jag är ingen utemänniska

inte överhuvudtaget

Det finns ingenting som faschinerar mig så lite som

skogspromenader, skridskoåkning eller att plaska i en svinkall sjö

full med diverse smådjur, vattenspindlar och annat elände

Jag åker inte skidor, jag klättrar inte i berg och jakt förstår jag mig inte på

oavsett hur jag vrider och vänder på det

Jag kan helt enkelt inte förstå njutningen med att vara utomhus

Jag är livrädd för flugor,bin getingar,skalbaggar, spindlar

och allt annat som finns ute i skogen

Det är helt enkelt så att jag trivs bäst inne

Har alltid gjort

och kommer alltid att göra

Punkt

Var det någon gång som jag ogillade mina föräldrar

när jag var yngre

då var det när dom sa att jag måste gå ut

för enligt dom så var man ju tvungen att göra något

och kroppen mådde bra av frisk luft

Sen stannade dom själva inne

Vilket jäkla hyckleri!

Det var ju knappast så att jag satt och stirrade in i väggen

självklart gjorde jag ju nånting

fast jag var inne

Nu hör jag mig själv, 20 år senare

ha en diskussion med mina ungar

att dom inte får titta på tv, spela wii, spela dator, läsa

utan dom måste gå ut

och när frågan

varför ? kommer upp

så gör jag mig en kopp the

sätter mig vid köksbordet

och svarar att man måste göra någonting

och kroppen behöver ju faktiskt

frisk luft



Av Mia - 29 mars 2010 09:39

som kan vara jobbiga saker

Kuratorn på hab ringde idag

och diskuterade liggande transport för Viggo

när vi ska till stockholm

Ungens scolios gör helt enkelt att han inte

kan

orkar

eller ens vill sitta om tre timmar det tar

att åka dit

Och av någon anledning

så känns det som ett bakslag

en stor jäkla käftsmäll

trots att jag vet att det är tillfälligt

trots att jag vet att det är för viggos bästa

Han måste återigen ligga ner när han åker bil

han kanske kommer ligga i respirator efter operationen

han måste långsamt vänja sig att sitta och stå igen

Jag vet att det är för att han ska må bättre

Jag vet att det kommer att underlätta hans liv på sikt

och jag är glad och tacksam över möjligheterna 

Men nu är nu

och just då känns det tungt

Av Mia - 29 mars 2010 08:54

om bloggen

till viggosmammagnällerbloggen

Men jag har så jäkla ont

på ena sidan av ländryggen

känns som en värk som aldrig släpper

och är lokaliserad till 2 rektangulärdecimeter

Har intagit frukost nu

     

Knäckemackan var mest för att få det så torrt i halsen

att det skulle kännas ok att svälja brustabletten.

Gissar att vår soffa är boven till det onda

  

Har sovit i den varenda natt

i 2 veckor

och både den och jag är skapligt less på det nu

Men det blir nog ryggläge där inatt igen

Tack för det Viggo




Tidigare månad - Senare månad

Om Viggos mamma

Här är jag-Viggos mamma.
Är även mamma till Tinus Kasper och Adrian, dom är inte bortglömda.
Bara mindre dramatiska i sin framtoning.
Jag har världens bästa ungar
Kaxiga Bråkiga Busiga Kärleksfulla
Som alla barn
Ändå är dom bäst
Märkligt
Välkomna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Länkar

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards