Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Om skolans förtäckta hot

Av Mia - 31 mars 2010 17:36

Idag kom Adde hem

med den obligatoriska

" imorgon kan alla barn som vill klä ut sig göra det" lappen

Dom kan lika bra skriva 

" om du inte klär ut ditt barn imorgon så kommer vi ta upp det på nästa föräldramöte och sen blir det 10 offentliga piskrapp ute på skolgården framför alla duktiga och engagerade föräldrar"

Adde vill klä ut sig

Till tupp

Eller hare

för om man klär ut sig till påskkärring

så skrattar dom andra barnen

Älskar den ungens logik

Jag har ingen tuppkostym hängades hemma

ingen harkostym heller

så vi gick på jakt i Faluns butiker

en jäkt som slutade med 

absolut ingenting

Inga gula mössor

inga tuppkammar

inga kaninöron 

nada

så nu är jag en dålig mamma

som gör att min son kommer bli utskrattad

av dom andra ungarna

för till slut tröttnade jag

köpte ett huckle

och sa att påskkärring får det bli

I`m sooooo mean

Han hatade mig nästan alla 100 meterna hem

men precis utanför vår port

serverade Centrala stadsrum gratis våfflor

och solskenet var ett faktum

  


 
 
Catten

Catten

31 mars 2010 17:56

Haha - been there liksom!! När min Ängel var tre - fyra år ville hon ABSOLUT vara utklädd på påskfesten hos dagmamman, till späckhuggare!!! Inte kunde jag hitta en dylik kostym, ungen tvärvägrade vara "kärring" och så fick det bli - inget utklätt barn och huga vilken dålig mamma jag var....

http://catten.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

31 mars 2010 17:56

men jag är en urusel mamma för mitt lilla monster
VÄGRAR att klä ut sej :)

http://en-helt-ovanligt-vanlig-mamma.bloggplatsen.

 
Ingen bild

mamma

31 mars 2010 20:20

Synd att jag inte har kvar tuppdressen jag gjorde till Dette med en näbb som luktade kattpiss.
Säg åt Adde att det är bättre att vara kärring, dom luktar inte så illa.


 
turbomorsa

turbomorsa

31 mars 2010 22:17

Tja på dig. Jag är oxå en sån där som kanske borde få några piskrapp eller inte.....
Jag låtsades inte se lappen, 4åringen bryr sej inte alls! Puh.
Missade däremot en föräldrafika i tisdags, jobbar i fiskaffär och det är mycket sill nu till påsken......
Ha en fin påsk. ser framemot att få roa mej med att läsa din blogg framöver!!
Mvh Turbomorsa

http://turbomorsa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 17 juli 2011 22:46

Skrev ett kort tag och sen gjorde livet att jag inte orkade skriva Inte på nya bloggen Inte här Jag orkade knappt leva Andnigsstopp Sömnbrist Bråk om assistans Och skilsmässa Allt sammanslaget blev för mycket Men nu är jag tillbaka Och jag...

Av Mia - 1 september 2010 09:34

på bloggen Välkomna att följa med :)

Av Mia - 29 augusti 2010 22:59

som spelas flitigt  hemma hos oss  så är det Melissa Horn till min glädje och dom andras huvudvärk Tror inte hon är ball nog för killarna men själv är jag väldigt svag för melodiös vispop Så godnatt   ...

Av Mia - 29 augusti 2010 21:55

Vi har varit och fiskat med en Viggo som började storgråta  och skrek tröstlöst i en kvart Något som irriterade Adde MYCKET så nästa gång är det bestämt att Viggo får stanna hemma för han skrämmer iväg fiskarna sådeså Grejat med nya...

Av Mia - 24 augusti 2010 22:37

Hahaha tydligen finns det en hybrisruta på bloggen som heter  Fråga mig Så våga fråga Jag kan avslöja redan nu att jag har stl 39 på ena skon och 40 på andra Kan även avslöja att om jag bara lyckas ta en bild på mig så kommer jag ...

Om Viggos mamma

Här är jag-Viggos mamma.
Är även mamma till Tinus Kasper och Adrian, dom är inte bortglömda.
Bara mindre dramatiska i sin framtoning.
Jag har världens bästa ungar
Kaxiga Bråkiga Busiga Kärleksfulla
Som alla barn
Ändå är dom bäst
Märkligt
Välkomna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Länkar

Kategorier

RSS


Skapa flashcards