Alla inlägg under mars 2010

Av Mia - 14 mars 2010 10:16

utsikten från vårt fönster

Man ser torget

Kyrkan

Gågatan

och alla människor

  

Än är staden stängd

Men ett par fångade min uppmärksamhet

Dom var till åren

Sådär ordentligt rynkiga och långsamma

som bara riktigt gamla människor är

Han i pråper långrock

och hatt

Hon i den obligatoriska tantkappan

och den lika obligatoiska baskern

Där gick dom

arm i arm

på en tom gågata

och dom såg så otroligt lyckliga ut!

Dom tittade på varandra

som om det var nyss dom träffats

Vad vet jag

det kanske det var

Men när det gäller gamla människor

vill jag så gärna

att dom ska ha haft ett långt och lyckligt liv tillsammans

Dom gick i solen

han rakryggad

hon lite krum

En snövall blev ett hinder

men med ett fast tag om hennes hand

och ett stort leende kom dom över det

Dom höll amkrok över torget

pratade

skrattade

Sen mitt på torget

La han sin stora fårade hand

på hennes lilla rynkiga kind

och gav henne en kyss

Jag hoppas så

att jag vid 90 års ålder

får gå en söndagspromenad

i vårsolen

med den jag älskar

och få en kyss.

Godmorgon


Av Mia - 13 mars 2010 22:45

leka bäst

Jag är inte så säker på det

Om så vore fallet

skulle mina barn inte behöva någon utöver sina bröder.

Mor påpekade lite fint likheten

Det är sant

Dom är så sjukt lika

nu är dom dessutom lika sjuka

då blir dom om möjligt än mer lika.

Jag kan inte gärna väcka dom

annars skulle det kommit 4 bilder

1 på varje unge

Men bilden som föreställer Adde

ser ut som Kasper

som är väldigt lik Viggo

som ser ut som Tinus

Alltså behövs bara bilden på Adde

så har man sett hela flocken

Nästan värt att gå till en fotograf

4 för 1 liksom

Av Mia - 13 mars 2010 21:47

borde inte ha fel

ändå kommer tidningsrubrikerna skrika

FEL LÅT VANN

men dom har  FEL!

Haha Anna vann!

Gör en liten seg segerdans

äter lite skolkritor

Hon är fasiken bra den tjejen

Av Mia - 13 mars 2010 21:35

att behaga Europa

12 poäng i ett land

Poänglöst i ett annat

Jag och Europa verkar iallafall vara överensom en sak

Ingen Pernilla

Däremot är jag nog lite kär

I Anna Bergendahl

det pirar i magen

lite illamående sådär

Eller så är det bara för många kinapuffar


Av Mia - 13 mars 2010 18:49

temperaturen ute?

Nej- temperaturen på Kasper

Utan alvedon

Nu går han på alvedon

Det betyder en hög speedad Kasper

det betyder tjafs med bröder

och en måttligt road moder

Något som verkar tagga även bröderna

Jag har med andra ord 3 barn

överspeedade och höga 

från 1 veckas alvedonångor

Kan man annat än att se fram mot kvällen



Av Mia - 13 mars 2010 16:35

Sparrisrisotto med ugnsstekt lax

Gott

Långt ifrån GI

Dessutom kladdkaka efteråt

det går jäkligt bra med vikten

Nu är jag barnvakt Åt Millie

Pojkarnas söta syster

med tillhörande ögoninflammation

Adde ville kramas när bilden togs

Missa inte den väl omhändertagna palmen i bakgrunden

Fan jag är rena Maria Montazami

Kasper har feber

Jag anar ett mönster i syskonskaran

Men söta är dom iallafall

Av Mia - 13 mars 2010 09:50

blir det inte idag

Men väl lunch

Med barnens far,sambo och dotter

Frågan är vad man ska bjuda på för kulinariska läckerheter

En snabb titt i kylen

avslöjar att lunchen borde bestå av 

  

känns sådär

Inte ens Dijonsenapen kan liva upp det här tror jag

Det betyder bara en sak

ICA Stig här kommer vi!

Av Mia - 13 mars 2010 08:24

vinner ikväll?

Den enda "schlagern" är ju Pernilla...

Snälla skicka inte Pernilla...

Hon är säkert fantastisk

underbar

men hon är så mycket

Pernilla

Att hon ser ut som 20 stör mig inte ett dugg

inte alls

Ja ä in`t bitter

Om Viggos mamma

Här är jag-Viggos mamma.
Är även mamma till Tinus Kasper och Adrian, dom är inte bortglömda.
Bara mindre dramatiska i sin framtoning.
Jag har världens bästa ungar
Kaxiga Bråkiga Busiga Kärleksfulla
Som alla barn
Ändå är dom bäst
Märkligt
Välkomna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Länkar

Kategorier

RSS


Skapa flashcards