Alla inlägg under mars 2010

Av Mia - 23 mars 2010 18:10

varit barnvakt

till Millie

Killarnas lillasyster

hon är så sjukt söt

och det är verkligen perfekt att kunna låna henne lite

när bebissuget sätter in :)

Sen kom Mia 

och vi glufsade sushi

och snackade skit

som vi gör mest.

Längtar efter lite ork

saneringen borde starta snart

för att inte tala om

den beryktade

fasansfulla

skrämmande

TVÄTTHÖGEN!!!

som borde få sitt

Skattebeskedet kom idag

det dansades ingen shottis när jag läste det

det dansades inte alls faktiskt

Inte blev det bättre av makens kommentar

- Sa jag inte att du skulle betala in

Aldrig har skillsmässan varit så nära

Men det löser sig på något vis

någon gång

Det måste det.



Av Mia - 23 mars 2010 16:04

med mitt och vårt liv

för tillfället??

Först sjuka i 2

nej nästan 3 veckor

Nu har jag tappat hörseln fullständigt på ena örat

och nästan helt på andra

Men jag hörde telefonen

Det visade sig vara Helene från BUP

Det visade sig att skolan ringt till henne angående Tinus

Det visade sig att skolan "glömt" informera mig om sina funderingar

Det visade sig att jag blev skapligt arg

Vad är det för fel på instanser av idag?

Om någon har några funderingar angående min son

pratar man inte med mig först?

Tycker dom att jag är så otäck

så har han ju ungarna faktiskt en far också

Det är nämligen så

att det är inte bara Viggo som har " problematik" i familjen

Tinus har beteenderubbningar och nån form av depression

Adde har Aspergers syndrom

Vi har haft väldigt mycket med skolor,habiliteringen och bup att göra

väääldigt mycket

Men det spelar INGEN jäkla roll

Det är mina ungar

har man några funderingar

så pratar man med mig

Så jäkla svårt kan det inte vara??

Sen kan vi prata med BUP

om det visar sig behövas

om jag inte kan svara på frågorna

om jag inte kan hjälpa min son

Men prata för i hellsifyr med mig först!

Jag är inte den som är den

Ni kan få prata hur mycket ni vill

med BUP om det behövs

Av Mia - 22 mars 2010 21:08

eller iallafall kåvepenin

6 tabletter per dag

i 5 dagar

så nu hoppas jag på det.

Min minsta som har blivit ett litet ego

Resten av familjen ville se

halv 8 hos mig

Vi är suckers på matprogram hela familjen

Viggo ville inte

det visade han tydliget genom att sitta och skrika

skrika

och skrika

När jag då säger åt honom på skarpen,

man gör inte det så ofta med den ungen

så blänger han på mig

rynkar pannan

och drar ner tungan i halsen

så han nästan spyr

Sen flinar han

och skriker

Det är underbart att han kommunicerar

men han delar ju faktiskt världens mittpunkt

med tre andra herrar


Av Mia - 22 mars 2010 09:43

men 10 minusgrader

vädergudarna tycker om att jävlas

Idag blir det läkaren

haha nu ska jag bli frisk

annars hoppar jag fan

jag är så less

Sen behövs det en helsanering av lägenheten

annars räknas den snart som kemiskt stridsmedel

Familjen Åsblom och Kemiske Ali, hand i hand

I övrigt är det stillestånd i hjärnan

Härdsmälta

I`ll be back

Av Mia - 22 mars 2010 08:26

eller iallafall 100 :)


1. Hur gammal är du om fem år? 36...bara 29 år kvar till pension


2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? tillbringade och tillbringade, jag försökte hetsa iväg mina barn till skolan

 3. Hur lång är du? 167,5  märkligt för i mitt förra pass var jag 171


4. Vilken är den senaste filmen du sett? Var och såg Farsan på bio i förrgår. Kollar aldrig på film på tv:n har inte tålamod till det


5. Vem ringde du senast? Mamma


6. Vem ringde dig senast? Malin


7. Hur löd det senaste sms:et du fick?såå sööööt! Underbara nyheter


8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms alla gånger, gillar inte telefonen


9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta, inte så vanligt i dessa tider :)


10. När såg du senast din mamma? Öhh...hmm när var det ni var hit mamma?


11. Vilken ögonfärg har du? Blå


12. När vaknade du i dag? 01.30, 04.22 05.20, 05.35
 

13. Vilken är din favoritjulsång? Gillar dom klassiska


14. Vilken är din favoritplats? Beror på humör


15. Vilken plats föredrar du minst? I strålkastarljuset på en scen
 

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Förhoppningsvis har vi förflyttat oss till Stockholm och jag jobbar med något vettigt inom barnhabilitering

 

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Ljud som man inte kunde lokalicera vilket alltid finns i gamla hus.


18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Ungarnas tankar om dövhet och Addes möte med sin klasskompis


19. Hur stor är din säng? 180, hade rummet tillåtit hade jag velat haft ännu bredare


20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar seg minidator


21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan


22. Hur många kuddar har du i sängen? 4 men dom delas med maken och minskar under nattens gång


23. Hur många landskap har du bott i? eh oj bra fråga 3?
 

24. Vilka städer har du bott i? Stockholm, Falun, Borlänge och en jäkla massa små obskyra byar


25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Hatar strumpor, även på vintern. Är helst helt barfota men det passar sig inte alltid så då blir det skor UTAN strumpor


26. Är du social? Det går i vågor, antngen jättesocial eller så vill jag bara vara för mig själv med min familj


27. Vilken är din favoritglass? Inte så förtjust i glass


28. Vilken är din favoritefterrätt? Vit chokladpannacotta med hallonsås


29. Tycker du om kinamat?

Nån gång då och då men thai är godare, det skulle jag nog kunna leva på


30. Tycker du om kaffe? Har tyvärr lärt mig att dricka det på jobbet


31. Vad dricker du till frukost? Äter oftast inte frukost men gör jag det så blir det juice vatten eller oboy


32. Sover du på någon särskild sida? I vår säng på höger sida


33. Kan du spela poker? Inte överhuvudtaget, spelar inte spel
 

34. Tycker du om att mysa/kela? För mycket enligt karln


35. Är du en beroendemänniska? ???


36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Japp en av mina vänner


37. Vill du ha barn? Har 4 men hade gärna haft 1 eller 2 till men det är inte praktiskt möjligt


38. Kan du några andra språk än svenska? Kan väl göra mig förstådd på engelska


39. Har du någonsin åkt ambulans? Usch ja, inte för egen de men flera gånger med   ungarna


40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet tittar man på 39 gradig bubbelpool badar man i


41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder till barnen, inredning, vardagslyx


42. Äger du dyrbara smycken? Äger inga smycken förrutom min vigselring och något enstaka armband och halsband


43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Matlagnings och inredningsprogram


44. Kan du rulla med tungan? Nej men jag kan knaka med käken


45. Vem är den roligaste människan du känner? Hmmm svårt, finns många som är roliga på olika sätt


46. Sover du med gosedjur? Två katter :)


47. Vad har du för ringsignal? Har ingen ringsignal på


48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej det tror jag inte, är inte så sentimental av mig på det viset


49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Vår hemtelefon


50. Flirtar du mycket? Det tror jag inte


 Kan du byta olja på bilen? varför skulle jag göra det ?


52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Svårt när man inte kör bil


53. Vilken var den senaste boken du läste? Omsorg utan våld


54. Läser du dagstidningen? yes på the internet
 

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej har sopor så det räcker ändå
 

56. Dansar du i bilen? Dansar aldrig varken nykter eller full


57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Mix megapol


58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Medicinlista för Viggo


59. När var du i kyrkan senast? Inte så vansinnigt längesedan faktiskt, någon vecka. Ville bara ha det lite lugnt några minuter


60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Björn Bergman, alla kategorier


61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? 5 nätter på hultsfredsfestivalen


62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Min man som köpte mig ett par masaiskor för att mina fötter värker


63. Vad lyssnar du på just nu? Tystnaden


64. Har du varit med i tidningen? Ett flertal gånger, mest av konstiga anlednigar


65. Vad är det konstigaste du ätit? Jäst haj


66. Vem såg dig naken senast? Danne och eventuellt nån stackare i huset mittemot om dom råkat kolla in


67. Vad är det för färg på din tandborste? Rosa


68. Hur imponerar man på dig? Genom att vara glad och trevlig, öppensinnad, och kärleksfull mot sin omgivning


69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Beror på varför  jag är arg och ledsen


70. Har du någon piercing? Tyvär inte, hade gärna haft


71. Din största vinst? 50 spänn på triss


72. Civilstånd? Gift


73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Aftonbladet,Expressen,DT, Hotmail, Hemnet, Diverse bloggar


74. Är du fåfäng? Nej borde nog vara mer


75. Ångrar du någonting du gjort?

Ja men samtidigt så har ju livet blivit om det blivit pga av det


76. Hur gammal är din pappa? Han fyller snart snart 63
 

77. Vilket är ditt drömjobb? Hemmafru :) Annars Cafeägare med catering


78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Resa, Bygga hus. Starta ett cafe


79. Vad har du haft för husdjur? Hamster möss kaniner råttor,chinchillor orm katt hund, iller ,fåglar mm. Sen har vi haft kor hästar får ankor gäss höns  osv
 

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?

Jag har en nyvunnen fetisch för rosa, ingen aning om varför

Mitt drömyrke är tatuerare men eftersom jag inte ens kan rita en streckgubbe så kommer det aldrig bli någon karriär inom den branchen

Jag har nedsatt hörsel mest på höger öra


81. Svär du ofta? för ofta...


82. Sverige när det är som bäst? En solig vårdag
 

83. Kan du åka slalom? Haha...eh nej


84. Vad har du ätit i dag? 3 skivor conjacsmedvurst
 

85. Vad har du för utbildning? 2 av 3 år på mediaprogrammet och sen undersköterska. vill läsa till kock eller arbetsterapeut så småningm


86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Mina ögon när dom inte är knallröda runtom

 


87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Benen och magen utseendemässigt, händerna för att dom funkar sådär
 

88. Vilken är din bästa egenskap? Öppensinnad och lyssnande hoppas jag. försöker vara positiv


89. Vilken är din sämsta egenskap? Tjurskallig och asociala perioder

 

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?  Gillar historia men har inga historiska idoler


91. Saknar du något? Att vara frisk från den här jäkla förkylningen.


92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Barnens födelsedagar är viktiga, min egen har ingen större betydelse


93. Vad gör dig ledsen? Oförstående männsikor, fördommar, elakheter


94. Vad gör dig glad? Kärlek, vardagslyx, lyckliga människor


95. Har du varit gift eller förlovad? Varit förlovad,gift,skild och gift


96. Vad ska du göra i helgen? Hmmm ingen aning


97. Vad är det knasigaste du gjort? Är inte så knasig av mig, iallafall inget som jag vill skriva här ;)
 

98. Vad har du för laster? Tyvärr choklad


99. Vem är din förebild? Alla som gör vad dom vill med sina liv

 

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Bädda, städa undan och gå till läkaren klockan halv 2


Av Mia - 21 mars 2010 17:20

så har jag antagligen 

bara kliat ihjäl mig

Har alltid haft problem med huden runt ögonen

Den blir röd

fnasig

och gör jätteont

Nu har jag dessutom

börjat se ut som min numera avlidne mormor runt ögonen

m.a.o rynkig

Enligt apoteksdamen beror det på att jag är torr

Tänkte nästan ge henne dricks

för att hon var så snäll



Det spelar fasiken ingen roll vad jag smörjer med

Det är illrött

och kliar

Liksom viggos rygg så ser ögonen 

far to good ut på bild

Dom är knallröda

tro mig

Har någon nått bra förslag?

Tror jag har provat det mesta

utom placentakräm

Känner mig klart obekväm

med att kleta någon annans moderkaka i ansiktet

och dessutom betala 600:- för det

nej, då får det klia

Av Mia - 21 mars 2010 16:38

min far blir

när man är och shoppar med honom

eller så är det bara 

den största linslusen i världshistorien

Spelar egentligen ingen roll

söt är han iallafall :)

Av Mia - 21 mars 2010 16:22

jaha så åkte man på årets blåsning

igen

Hur många trodde att det blivit vår ?

Ställ er på rad


  


trodde väl det

Jag med

Fast jag fastnar inte på bild ;)

Vår underbara balkong var igår helt snöfri

Nu ser den ut såhär


  

Man känner verkligen att Falun

är där jag vill bo

Helst på vinterhalvåret

Det blev inget IKEA

eller Helt enkelt

eller I love you Phillip Morris igår

Men det blev Statoilkorv

Och Bio i Falun

den tidiga föreställningen

Farsan

Söt film,

kommer inte vinna nån Oscar men klart söt.

Sen blev det sängen

Och gud vad jag sov gott!

Fram till 04.40 då jag vaknar av att jag snyter mig

i kudden

Underbart

Sen är jag klarvaken

Va?!?!

Varför i he-te vaknar man då

04.40

När man kan sova till tre på eftermiddagen

kan någon vänlig själ förklara

varför man är så dum?



Om Viggos mamma

Här är jag-Viggos mamma.
Är även mamma till Tinus Kasper och Adrian, dom är inte bortglömda.
Bara mindre dramatiska i sin framtoning.
Jag har världens bästa ungar
Kaxiga Bråkiga Busiga Kärleksfulla
Som alla barn
Ändå är dom bäst
Märkligt
Välkomna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Länkar

Kategorier

RSS


Skapa flashcards