Alla inlägg under mars 2010

Av Mia - 17 mars 2010 21:20

i både mående och humör

Något man inte kan säga om äldsta sonen

Jäklar vilket humör den grabben har

och han är barai förpuberteten än

Jippie...


Fick en present idag

eller jag fick vara med och prova ut den

Har länge velat ha ett par

masaiskor

och idag tyckte tydligen min man att jag behövde ett par

    

Mina stackars välanvända vinterstövlar

var inne på begravningsversen

Så nu är jag lycklig ägare

till ett par " fyllesulor"

Tusen tack älskling!

Nu har jag bara gått en 30 minuterspromenad

men så länge det inte är is

så rekomenderas dom varmt

Är du däremot sugen på att bryta ett ben

eller kanske två

så ta en promenad på en hockeyrink

så har du kryckorna som i en liten ask



Av Mia - 17 mars 2010 14:28

inte!

psykbrytbarn

och världens sämsta

och elakaste mamma

under samma tak

Vilken kombo!

Av Mia - 17 mars 2010 13:34

och sämsta nyhet

levereras här och nu

Vi börjar med den sämsta

Nu är det min tur

att vara sjuk

på riktigt

Satans huvudvärk

snorigt

och halsont

tillsammans med vita prickar i halsen

Detta betyder ofta

halsfluss

Dessutom tandvärk

Idag är jag ynklig

Dagens bästa nyhet

är bättre

än den dåliga är dålig

Jag är verkligen inget fan av läxor

Tycker det är vansinne faktiskt

Men nu ska ungarnas skola

  

starta läxstuga!

Måndag till onsdag

kan dom stanna i skolan

i 2 timmar

och göra läxorna där!

Det kommer finnas avsatt tid

och förhoppningsvis någon som förstår sig på läxorna

För snart

mycket snart

så har inte ungarna någon nytta av mig

Detta gör att skoldagen visserligen

blir lite längre

en eller två dagar

i veckan

Men åh andra sidan

så blir fritiden

FRI

och vi slipper tredje fjärde trehundrsjuttioåttonde

världskriget

varenda dag

Det är värt mer

än allt smör i hela jäkla Sverige

Undrar om ungarna blir lika

glada?





Av Mia - 17 mars 2010 09:31

eller inte sova

Det är frågan

På 6 nätter har jag sovit totalt ca 14 timmar

Nu är alla barnen i skolan

Karln jobbar

och jag är stressad

över att jag borde sova lite

Men solen skiner

massor att göra

borde ut och gå

städa

så vad gör jag

jo ligger och kollar på Rachel Ray

  

och dricker varm choklad

Hur mycket stereotyp hemmafru kan man bli?!

Av Mia - 16 mars 2010 21:27

är en butter och bestämd ras

Den medicinska mastiffen

är envis i sitt lynne

och behöver en mycket fast hand

för att inte ta över

helt

Allt mastiffen tar sig för

är mycket noga grundat

och att hamna i okända situationer

kan göra rasen mycket nervös och ibland aggresiv.

Denna ras är lämplig vid klassiska sjukdomstillstånd

där all medicinsk utprovning

är gjord

och det är enbart är klassisk behandlig

som behövs

Til utseendet är mastiffen

ofta reslig

med gråsprängt hår

och hård blick

Handslaget är fast

och skjortan oklanderligt stärkt



Av Mia - 16 mars 2010 20:18

med barnmottagningen

barnakuten

habilitering

växeln

habiliteringssköterska

och

barnavdelningen

så fick vi äntligen

vårt genomskinliga guld

sköterskan på hab är min nya idol

Vem behöver Elvis

Madonna

eller Brittan

När Karin på habiliteringen finns



Av Mia - 16 mars 2010 15:55

är säkert en trevlig stad

dessutom låter dom

nästan lika glada som norrmän

Idag blev jag stoppad av en kvinna

som ursäktar sig

och frågar om jag kommer därifrån

För jag såg ut som någon där

Nu är jag så sjukt nyfiken

Om man stannar någon

så borde man ju vara rätt säker

på att det är den personen

eller?

Finns det alltså någon i Kalmar

som ser ut som jag

spooky

undrar om hon och jag

också skulle tycka det?

Sen kommer nyfikenheten

Vad ville hon henne?

Var det en gammal vän?

Eller kanske ett svartsjukedrama?

Filmerna som spelas i mitt huvud

borde intressera vilken tvkanal

eller vilket produktionsbolag som helst

Mitt kalmarego kanske vill ha bästa sändningstid

jag är nöjd om jag kan få någon

att somna


Av Mia - 16 mars 2010 14:30

en liten tur

på stan

Vi ska shoppa lite

Jag och karln

Vi behöver


     


och


  

Ingen dålig shoppingdag

It`s all about glamour

Om Viggos mamma

Här är jag-Viggos mamma.
Är även mamma till Tinus Kasper och Adrian, dom är inte bortglömda.
Bara mindre dramatiska i sin framtoning.
Jag har världens bästa ungar
Kaxiga Bråkiga Busiga Kärleksfulla
Som alla barn
Ändå är dom bäst
Märkligt
Välkomna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Länkar

Kategorier

RSS


Skapa flashcards