Alla inlägg under mars 2010

Av Mia - 16 mars 2010 14:18

i samvarons tecken

Har haft besök av

Mia med Millie

Li och

Mor och Far

Det där tvättberget

når snart oanade höjder

men jag vill inte titta på det

än mindre

ta i det

Har jagat medicin

Natriumklorid 3 %

må vara the thing

med stort T

Men att få tag på det

verkar vara mission imposible

nått för Macgyver

Det finns inte i Falun

Inte i Borlänge

Inte ens den delen av apoteket

som levererar

till sjukhuset

har det i någon gömma

Vad fasiken

är det inte koksalt vi pratar om?

Inte urbränt uran

kubanska cigarrer

eller någon som vågar erkänna att dom gillar

Brittan

Vi snackar koksalt




Av Mia - 16 mars 2010 08:35

4.e natten i soffan

Halvsittandes

Med 24 kg unge i knät

och det enda jag kan tänka på

är hur otroligt många

bissart dåliga och menlösa

tvprogram

serier

och filmer

som produceras

Börjar fundera på

att ta ett seriöst snack

med inköparna

och programidekläckarna på

Sveriges samtliga

tvkanaler och produktionsbolag

Fast å andra sidan

kanske jag borde skicka en bukett

stora röda rosor

som en kärleksförklaring

Det är ju faktiskt så

att tack vare er

kan jag somna

trots 24 kg rossel

Tack




Av Mia - 16 mars 2010 07:56

ett helt eget släkte

Uppdelat i 3 raser

Neurologisk bulldog

Medicinsk mastiff

Bollande bordercollie

Rasbeskrivning på Den Neurologiska bulldogen

Neurologisk bulldog är en fridfull och trevlig ras

Mån om sin ägare

Utmanas av problem

men har en tendens att tappa intresset

efter ett tag

Lojal och familjekär ras

Uppfattas ofta som något

förvirrade och ofokuserade

Men om en situation uppstår

som kväver den Neurologiska läkarens uppmärksamhet

Så finns han där till 110%

Med Eeg apperatur och receptblock

i högsta hugg.

Utseendet hos den Neurologiska bulldogen

är vänligt

med uttrycksfulla oftast glasögonprydda ögon

Skallighet är vanligt hos rasen

liksom en måttlig satthet

En Neurologisk bulldog rekomenderas

som förstaläkare till alla

som vill ha en trevlig familjeläkare

utan alltförmycket uppfostran.

Fler rasbeskrivningar följer





Av Mia - 15 mars 2010 22:08

ungar saknas här

    

  

Dom sover inte hemma inatt

och fasiken vad tomt det är

I vanliga fall

har jag fått psykbryt vid det här laget

iallafall en tre fyra stycken

Ungar som bråkar

ungar som ska dricka

ungar som ska släcka lampan

ungar som ska tända lampan

ungar som ska bestämma ljudet på tv:n

ungar som kmmer på att dom har läxa/lapp/ska ha matsäck

ibland frågar jag

om dom vill att jag ska sälja dom

till en indisk mattbindare

Det låter nog inte så bra

inte alls faktiskt

men ungarna skrattar

för dom vet

att när dom inte sover hemma

så saknar jag dom

så det gör ont

Godnatt



Av Mia - 15 mars 2010 21:22

hade jag och min nära vän Cissi

Barbiefester

Vi klädde barbiedockorna

hade musik

och skulle det bli ett riktigt party

så fick ken komma dit

om han var snäll

Leken gjorde mig generad

och vi lekte den oftast

i smyg

Men att vid 50+

klä sig som barbie

hyra in en bunt mänskliga kendockor

och få kåtslag över allt under 25

Det gör mig vansinnigt generad

Ändå kollar jag

i smyg

bakom skämskudden

som jag kramar hårt

Dom är allt

jag aldrig vill vara

och det är så underbart

  

Av Mia - 15 mars 2010 19:48

Viggo lyckades hosta upp barbapappa

Mysigt, inte sant?

Livet med ett hjärnskadat barn är oftast

underbart

fantastiskt

roligt

kärleksfullt

givande

men i förkylningstider

då är det verkligen allt annat än

mysigt

Av Mia - 15 mars 2010 19:41

satt vi där

Det var allt vi gjorde

satt, eller nej

vi tittade också

På läkare

På sköterskor

På folk som sprang

Lite som en hönsgård

Vi tittade på sjuka barn

och trötta vuxna

och Viggo sov

Pratar med läkaren

säger att vi kan inhalera hemma

Jag kan det

har gjort det säkert 1000 gånger

men icke

Efter lite diskussioner finns det plösligt både tid och rum

med tv säng kaffekopp och toalett


  


Viggo får inhalera och Natriumklorid 3% is the shit

Jäklar i min låda

Efter tre inhalationer

hostar ungen

men han låter inte som Darth vader längre

Han har låtit som ondskans son i ett halvår

Nu ska jag njuta



Av Mia - 15 mars 2010 19:33

här

På Falu lasarett

Som så många gånger förr

Vi börjar bli ganska tighta

Sjukhuset och jag

Som det gamla åldrande paret

Fast inte lika romantiskt

Viggo är redan kändis här

Inatt hostade han

Åh jisses vad han hostade

och spydde

Jag kan ärligt säga

att jag aldrig

aldrig någonsin

set så mycket otrevligheter

från en så lite person

och då har jag sett

det mesta i otrevligheter

På morgonen var viggo röd

Han såg ut att vara kokt

skållad

brännhet

Temperaturen var 40.6

och Viggo spydde

Så nu sitter vi här

på en full mottagning

För att han ska få starkare inhalationer

och suga bort slem som sitter

i lillkillens lungor

Men se det från den ljusa sidan

Han har iallafall inte

lunginflammation

Man ska alltid se det från det ljusa sida

det här jag lärt mig

av Viggo

och Brian


Om Viggos mamma

Här är jag-Viggos mamma.
Är även mamma till Tinus Kasper och Adrian, dom är inte bortglömda.
Bara mindre dramatiska i sin framtoning.
Jag har världens bästa ungar
Kaxiga Bråkiga Busiga Kärleksfulla
Som alla barn
Ändå är dom bäst
Märkligt
Välkomna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Länkar

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards