Alla inlägg den 1 april 2010

Av Mia - 1 april 2010 22:12

på steroider

  

Jag mår allvarligt lite psykiskt dåligt när jag ser bilden

Av Mia - 1 april 2010 21:45

är kanske inget man ska satsa på

men att försöka sätta mascara 

på en hysterisk moder 

kan få sådana konsekvenser

Men mycket skratt blev det

och håret blev både färgat och klippt

Inte på mig

Jag skulle aldrig låta min mamma röra mitt hår

med en sax

och då har jag ändå haft varenda frisyr och hårfärg

du kan tänka dig

inklusive grönt och tuppkam

 

Middagen blev mycket trevlig 

med den svenskaste av maträtter

Tacos

Ungarna ska ju till far sin imorgon

så vi tog fredag idag istället

Vi fick ett smärtsamt besked idag

Inte så smärtsamt för oss

men för Viggo

Han krökning på ryggen har blivit så stor 

att nedersta revbenet

lägger sig ovanpå den baclofenpump som han har inopererad i magen


  

Detta resulterar i att revbenet sakta böjs framåt

och i värsta fall

riskerar att gå av

Operationen närmar sig med stormsteg

frågan är om det går snabbt nog?


Av Mia - 1 april 2010 11:07

är en sån där vecka

som jag gärna hade varit utan

En vecka då jag kommer vara totalt asocial

Jag vet det redan nu

så alla kära vänner

Jag skiter inte i er då

Jag är bara i min lilla bubbla

Det är möte på möte på möte

Det ska testas,provas,diskuteras,mätas,vägas och förklaras

Det är över en vecka kvar

och jag är redan nu stressad

Alla möten är det viktigaste, alla åtgärder är det som behövs mest

om någon läkare/sköterska/habiliteringspersonal säger det

Har vi några åsikter

så är vi bara föräldrar

och vi vet av någon anledning

ganska ofta inte vad som är bäst för vårt barn

Märkligt

Sen efter några månader kommer samma åsikt fast från annat håll

och då är det också

det viktigaste

Fick en underbar kommentar

från Ewa i leksand

Hon skrev att hon inte orkar berätta sin historia igen

och precis så är det

Fick jag en guldpeng för varenda gång jag berättat om Viggos liv

om vårt liv

Då kunde jag bada i pengar

Göra små guldvattenfall

och fontäner

  

Nu stressar jag upp mig istället 

och undrar vad som är viktigast 

den här gången



Av Mia - 1 april 2010 08:52

för ungarna i skolan 

innan påsklovet

Gah! Hade dom inte sportlov

typ igår?

Fick på Adde huckle och röda kinder

och då 5 minuter innan utgång kommer ungen på att han ska ha hela kittet

kjol,kvast,kanna och helst katt också

Jag är ingen kjolmänniska så det gick inte att få fram 

och jag hade ingen som helst lust 

att färga katten

Men med lite hjälp från hans bröder så lyckades vi övertyga honom 

om att killar ser ut såhär

när dom är påskkärringar

Men jag glömde ta kort!

Imorgon ska dom hem till sin pappa

och vara där ända till på måndag

Kommer bli konstigt

som tur är

så jobbar jag nästan hela tiden

När deras pappa sen kommer hem

blir det ännu konstigare

Han vill ju ockå ha dom ibland

hmmm 

tror ni mutor funkar?

Eller att han bara tar dom

när dom är små as?

Det finns en till anledning till att jag inte vill att han ska komma hem

När han kommer hem

så är det bara någon dag kvar

till Viggos operation

Jag vill inte vara med om det

Söv mig och väck mig

ett halvår senare

När vi vet att allt gått bra

och han inte har ont mer.

Nu lite härliga morgonmöten

sen fika med en fd jobbarkompis

Panikstädning

och sen middag

med mor och far

Känns som en skön skärtorsdag

Glad påsk!

Om Viggos mamma

Här är jag-Viggos mamma.
Är även mamma till Tinus Kasper och Adrian, dom är inte bortglömda.
Bara mindre dramatiska i sin framtoning.
Jag har världens bästa ungar
Kaxiga Bråkiga Busiga Kärleksfulla
Som alla barn
Ändå är dom bäst
Märkligt
Välkomna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Kategorier

RSS


Skapa flashcards