Alla inlägg den 6 april 2010

Av Mia - 6 april 2010 23:47

att vara mamma

andra dagar mindre underbart

och just nu

funderar jag på att säga upp mig

Kasper har kräkkalas

och jag hoppas så innerligt

att ingen mer är bjuden

Av Mia - 6 april 2010 11:21

sitter jag inne

När solen skiner

och det är klarblå himmel?

Auf Wiedersen

Av Mia - 6 april 2010 10:48

för lov

av 4 anledningar

1. Mornarna

-Hur i helsefyr kommer det sig

att ungar som man får tvinga upp med våld och vattenspruta 

kvart över 7 på en skoldag

är hur pigga och överaktiva som helst 

tio i sex på lovdagarna?

2.Våra grannar

- Våra grannar är snälla och fina människor

med jobb

 som vill sova

say no more...

3. Aktiviteter och städning

- En vanlig dag hinner jag städa undan när ungarna är i skolan.

På lov ska det bakas

pysslas

gå på museeum

åkas på lekland

träffa folk

Resultatet?

Totalt kaos

4. Kvällarna

- Mina barn går i vanliga fall och lägger sig

20, 20.30 och 21

På lov tycker dom att lämpliga läggtider är

 23,24 och 01

Vi är inte överens

överhuvudtaget

Eftersom alla bestämmande organ är överens om att barn ska ha lov

så får man alltså lösa det på bästa sätt

och det är?

Mor och farföräldrar :)

Så idag far Tinus till mormor och morfar

och Adde till Farmor

Kasper ska sova hos en kompis

och plötsligt så känner jag

att 10 veckors sommarlov

är nog för kort



Om Viggos mamma

Här är jag-Viggos mamma.
Är även mamma till Tinus Kasper och Adrian, dom är inte bortglömda.
Bara mindre dramatiska i sin framtoning.
Jag har världens bästa ungar
Kaxiga Bråkiga Busiga Kärleksfulla
Som alla barn
Ändå är dom bäst
Märkligt
Välkomna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Kategorier

RSS


Skapa flashcards