Alla inlägg den 11 april 2010

Av Mia - 11 april 2010 15:50

  

Det är vår kompostpåse

Eller rättare sagt makens

Jag är emot kompostpåsar

hur miljövänligt det än må vara

Här har ni anledningen...

Av Mia - 11 april 2010 13:07

eller VEPTR

Det är den operationen vi har framför oss

och det är den operationen som tar upp större delen av min tankeverksamhet

Fördelar:

Ökar lungornas utvidgning

förbättrad livskvalitet

minskad smärta

avtagande progressiokorrigerar och/eller förbättrar scolios

Great!

VEPTR låter ju som den optimala lösningen

det finns bara ett men

som gnager

biter

river

minst 50% av alla som gör operationen

drabbas av någon form av komplikationer

50%

Med Viggos förmåga att samla på skumma biverkningar

och ovanliga diagnoser så kommer komplikationerna finnas där

som ammen i kyrkan

Nu låter jag svartsynt, jag vet

men turerna krng denna unge har varit så många

och så långa

att jag skulle kunna skriva en bok

med uppföljare

Så vad är då komplikationerna då?

Infektioner

Det köper jag, infektioner är inte ovanligt vid operationer

inte kul, inte ofarligt men inte ovanligt

Benerosion

låter absolut som en Viggokomplikation

Hudgenombrott

Jag kan inte ens tänka mig känslan av att titaniumstag perforerar huden

innifrån.

En given viggokomplikation

Smärta

Måste vi vara med längre?

Usch jag vet inte varför jag har så svårt att se det ljusa i det här

troligtvis för att det är lite mycket med det mesta just nu

och jag har väldigt lite kontroll

eller rättare sagt

ingen alls

Nej nu ska jag kolla semesterresor istället

En sandstrand

ett hav

och en fruktig drink

kan få dom flesta problem att försvinna



Av Mia - 11 april 2010 10:26

till Bydalen

för en veckas skicartåkning

Det betyder ensamhet i en vecka

sådär lagom roligt måste väl erkännas

Imorgon åker jag och Viggo till Stockholm

för respirationsutredning

också sådär lagom roligt

men nödvändigt

Det ska utredas hur mycket andningshjälp

han kan tänkas behöva efter operationen

och bara tsankn på att se ungen i respirator igen

får mig att må illa

Visste ni förresten att pipljudet på en respirator

och fritöserna på McDonalds är exakt likadana

Det gjorde att jag fick hjärtklappning

varenda gång jag var på McDonalds

unde två års tid.

Vi funderar lite smått på en kryssning

tillsammans med Linda och Per

Hade varit så underbart att bara få komma iväg

ett dygn eller två

Skulle vilja åka innan operationen

och  få varva ner några steg

blir det något

så blir det runt den 20.e

och jag längtar redan



Om Viggos mamma

Här är jag-Viggos mamma.
Är även mamma till Tinus Kasper och Adrian, dom är inte bortglömda.
Bara mindre dramatiska i sin framtoning.
Jag har världens bästa ungar
Kaxiga Bråkiga Busiga Kärleksfulla
Som alla barn
Ändå är dom bäst
Märkligt
Välkomna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards