Alla inlägg den 20 april 2010

Av Mia - 20 april 2010 21:15

För 16 år sedan

Slog jag och min svenskalärare Björn vad

(  16 år sedan ?! )

Vi slog vad om mitt framtida yrkesval

och enligt Björn så ska jag innan jag fyller 40

vara verksam som psykolog

Jag önskar verkligen att jag hade haft förstånd nog

att för 18 17 och 16 år sedan

se hur lätt jag har för att lära

Att jag hade ägnat bara lite mer tid åt skolan

Jag hade knappast slitit ihjäl mig

Men det är lätt att vara efterklok

och vem vet

isåfall kanske svenskaläraren fått rätt

Det finns många yrken som intresserat mig under dom här 16 åren

Kock

Arbetsterapeut

Barnmorska

Cafèägare

Kock

Butiksbiträde

Inredare

Psykolog

Undersköterska

Kock

Ja ni ser mönstret?

Idag läste jag tidningen

eller rättare sagt på nätet

och allt jag kan säga är

Björn, Jag vann

vi behöver inte vänta 9 år på att vadet ska avgöras

Nu vet jag vad jag ska ägna mig åt

i höst

Av Mia - 20 april 2010 18:41

har ju gett namn

åt det minst lika underbara barnsjukhuset  

Morgonen började 04.45

och jag tror faktiskt Viggo började fundera

på om hans mor blivit spritt språngande

galen

Bilfärden startade 5.30

och trots den tidiga timman

så kan jag inte påstå att jag led


    

Väl på sjukhuset 8.30 så rasade det på

och vi har nu träffat

läkare

sjuksköterskor

kirurger

clowner

  

narkosläkare

sjukgymnaster

och avdelningspersonal

och operationen känns faktiskt inte lika skrämmande längre

Underbart

Klockan 14 blev det hemfärd

för att vid dalagränsen mötas av

snö...

Vadå snö?!?

Vem har missuppfattad vad?

Det är vår, sådeså!

Skiftbyte i kaosfabriken

då mor och far åkte hem

efter att ha passat de andra tre monstrena

Nu är det bara att röja upp här hemma

packa om väskan

sova

skicka barn till skolan

och dra iväg till hjälpmedelscentralen

Det är inte alla sjuåringar som kan skryta med

en fulltecknad kalender



Om Viggos mamma

Här är jag-Viggos mamma.
Är även mamma till Tinus Kasper och Adrian, dom är inte bortglömda.
Bara mindre dramatiska i sin framtoning.
Jag har världens bästa ungar
Kaxiga Bråkiga Busiga Kärleksfulla
Som alla barn
Ändå är dom bäst
Märkligt
Välkomna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards