Alla inlägg den 12 april 2010

Av Mia - 12 april 2010 13:12

När jag sitter vid datorn 

ser jag ut över torget

och det är faktiskt svårt att hålla sig för skratt

för inom en yta på 20X20 meter

står 5 tjejer

som inte ser ut att känna varandra

alla med likadan hårfärg

slarvig tofs

svart skinnjacka

ljusa skinnyjeans och ballerinas

En av tjejerna har en svart sjal

dom andra har solglasögon

Undrar om dom är medvetna 

om att dom just nu ser ut

som ett kloningsexpriment

Av Mia - 12 april 2010 12:22

mot Stockholmia

  

Notera gärna den minimala packningen

Vi ska ju ändå vara borta i 24 timmar

varav 6 timmar i bil

och 12 timmar sovandes 

( trodde dom ja )

Fick veta idag att Viggo sover i ett rum med en sköterska som vakar hela natten

och jag sover i ett annat

Fatta vad det betyder

Jag ska få sova!

Antagligen kommer jag inte sussa ett jota 

men möjligheten finns 

Man kan bli salig för mindre.

Snodde med mig en av makens t-shirts att sova i

Han åkte igår

och jag saknar honom så det gör ont

hur töntigt som helst

men man får vara det.

Har tvättat som en tok hela förmiddagen

dessvärre tvättade jag även mitt kontokort

måste kolla så det funkar innan vi åker

kan bli spännande annars

eller framförallt hungrigt.

Lika bra att käka nu.





Av Mia - 12 april 2010 08:38

efter att ha lämnat ungarna

insåg jag vilket behov lägenheten har av en storröjning

så det tillsammans med packning får bli dagens projekt

innan vi åker till den kungliga hufvudstaden.

Igår var det vår

varma ljusa underbara VÅR

Hade besök av Li och en bunt extraungar

så en del av dagen tillbringades på lekplatsen

För min mentala hälsas skull

         Klart intressant försök till gruppfoto...  

Tinus lyckades också med vårens första sönderskrapade jeans  

Inget stort hål men ändock

det säkraste vårtecknet av dom alla

Nej nu blir det dammsugaren

så kanske kanske

man hinner ut en sväng

i solen


Om Viggos mamma

Här är jag-Viggos mamma.
Är även mamma till Tinus Kasper och Adrian, dom är inte bortglömda.
Bara mindre dramatiska i sin framtoning.
Jag har världens bästa ungar
Kaxiga Bråkiga Busiga Kärleksfulla
Som alla barn
Ändå är dom bäst
Märkligt
Välkomna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards